7/19/2014

Varför heter dem så!?

Nu ska ni få veta lite saker som jag inte förklarat för någon annan. Nämligen mina namnval! Varför valde jag att Eight's dotter skulle heta Beatrice? Varför heter Sophie just Sophie?

Legacy McCullen
Sophie - "Visdom" Jag valde Sophie därför att min moster heter det och jag ville "hedra" henne.
Benjamin - "Lyckans son" Jag valde inte detta namnet men det fick ändå vara med.
Eight - "Åtta" Jag valde Eight därför att Eight föddes klockan åtta.
Hanna - "Lycka" Jag tyckte att Hanna såg så glad ut hela tiden och hon fick heta Hanna.
Angelina - "Ängel" Jag bestämde redan när hon föddes att hon skulle vara irriterande och inte sköta skolan, motsatsen till ängel. Tyckte att det var kul om hennes namn betydde ängel, när hon själv är motsatsen.
Jacob - "Må han skydda" Jacob vet jag inte riktigt varför jag tog. Jag hade slut på idéer och tog det första som dök upp.
Kim - "Den rättvise"/"Guld" Jag valde inte detta heller men det fick komma med.
Beatrice - "Den lyckosamma"/"Hon som kommer med ljuset"/"Välsignad" Både Eight och Kim var otroligt lyckliga över Beatrice's födelse och trots att Eight och Kim bråkade så kommer Beatrice med ljus till Eight och muntrar upp henne.
Kristoff - "Kristubärare"/"Den som bär Kristus i sitt hjärta" Detta namnet valde jag därför att jag tycker att betydelsen är så fin.
Alex - "Människans försvarare" Detta namnet valde jag också pågrund av betydelsen.

Castaway Westdahl
Leeann - "?" Leeann var bara ett namn jag kom på och betyder inget speciellt.
Tanya - "Vild" Tanya föddes på ön och är som gjord för det vilda livet på ön.
Stephanie - "Hon bär kronan" Stephanie är vara lite av en prinsessa som hatar att simma och vara i naturen.
Victoria - "Kämpe" Victorias mamma dog när hon föddes men hon lyckades ändå och kämpar vidare utan sin mamma.

1000 Nights of Thirst
Elisabeth - "Vigd åt gud" När jag valde detta namnet visste jag inte vad det betydde, men jag tyckte att det var ett fint namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar